Edukacja

"WILNO - MATECZNIK POLSKOŚCI" - objazd naukowy DUTW - dzień drugi

WILNO – MATECZNIK POLSKOŚCI
DZIEŃ DRUGI – Kowno i Troki

Sobotę, drugi dzień pobytu na Litwie rozpoczęliśmy w autokarze. Przez całą drogę do Kowna nasza przewodniczka, pani Grażyna Hajdukiewicz, opowiadała nam o Litwie, jej położeniu, sytuacji społecznej, o historii, działaniach niepodległościowych i relacjach z Polską.

Kowno przywitaliśmy u podnóży zamku w widłach Wilii i Niemna. Spacerując urokliwymi zakątkami zwiedzaliśmy trzy centra miasta, powstałe w różnych czasach. Przystanęliśmy nad Niemnem, zachwycaliśmy się domem Perkunasa, odpoczywaliśmy w cieniu kasztanowców na kowieńskim rynku, u stóp gimnazjum w którym nauczycielem „starał się być” Mickiewicz. I jeszcze głaskaliśmy nosy psów, aby zapewnić sobie szczęście 
Zmęczeni zakończyliśmy wędrówkę pod pomnikiem księcia Witolda.

Drugim punktem programu były Troki.
Urokliwe miasteczko pomiędzy jeziorami, zamieszkiwane do dziś przez tajemniczy lud Karaimów.
Kulturę Karaimów poznaliśmy najpierw przez ich tradycyjny posiłek – kibiny z rosołem.
Celem naszej wyprawy do Troków był zamek na wyspie, ale aby do niego dotrzeć, przechodziliśmy przez dzielnicę karaimską i podziwialiśmy jej charakterystyczna zabudową.
Chwila oddechu i czas na zakupy, który szybko upłynął, udaliśmy się zatem na zwiedzanie zamku, gdzie głównym punktem programu było pokonywanie niezliczonej ilości drewnianych schodów. Dla odważnych, którym udało się przejść całość trasy zamkowej, na koniec przygotowane było zejście pionowymi niemal schodami w donżonie warowni.

A potem już same przyjemności – rejs stateczkiem po jeziorze Galwe, regionalne piwo i cudowne widoki. Pogoda naprawdę nas rozpieszczała. Aaa i jeszcze biały pałac Tyszkiewiczów.

W drodze powrotnej do hotelu był czas na zakupy. Szukaliśmy serów jabłkowych, kwasu chlebowego, nalewek i świńskich uszu, samych smakołyków.

Po więcej zdjęć zapraszamy na stronę https://www.facebook.com/debickiutw/

Strona zrealizaowana w ramach projektu