Edukacja
    i integracja

ŚWIADOMI I AKTYWNI - SENIORZY POWIATU DĘBICKIEGO - dzień pierwszy objazdu naukowego - GRODNO, WILNO, KOWNO, TROKI

Objazd naukowy: Grodno, Wilno, Kowno, Troki - dzień pierwszy.
Jechaliśmy długo, bo i droga daleka.
Świt przywitał nas w okolicy Janowa Podlaskiego. I od tej pory mogliśmy podziwiać widoki pod bezchmurnym niebem. A wjeżdżając na Podlasie widoki przecież są przepiękne.
W drodze, mijając Sarnaki wspomnieliśmy historię przejęcia przez AK wystrzelonej z poligonu w Bliźnie rakiety V2, mijając Kock mówiliśmy o ostatniej bitwie wojny obronnej 39 roku, a zbliżając się do granicy wysłuchaliśmy prelekcji na temat roli jaką mogą i powinni odgrywać seniorzy w strukturze społeczeństwa obywatelskiego.
Tak w miłej i naukowej atmosferze dotarliśmy do granicy Polsko – Białoruskiej.
Tu spędziliśmy więcej czasu niż się spodziewaliśmy…. Ale w końcu udało się nam dotrzeć do Grodna – pierwszego punktu naszego objazdu naukowego.
Białoruś to niezwykłe państwo. Chętnie z okien autokaru oglądaliśmy czyste ulice i ładną zabudowę oraz doskonale zorganizowane miasta.
W Grodnie przywitał nas przewodnik, pan Aleksander i zaprowadził na obiad.
Jednym z celów naszych objazdów naukowych jest poznawanie zwiedzanych terenów poprzez ich kuchnię. Tak było i tym razem. Na obiad podano dania regionalne – barszcz oraz babkę ziemniaczaną, wyśmienite jedzenie, jakże podobne do naszego, podlaskiego.
W chylącym się ku zachodowi słońcu rozpoczęliśmy zwiedzanie Grodna, miasta Elizy Orzeszkowej, miejsca podpisania abdykacji ostatniego króla Polski oraz znanego wszystkim z historii sejmu niemego.
Widzieliśmy średniowieczną cerkiew św. Borysa i Gleba, Stary i Nowy Zamek przepięknie położone nad Niemnem, mijaliśmy dworek w którym mieszkała Orzeszkowa i przepiękny park miejski który powstał z jej inicjatywy. Spacerowaliśmy urokliwymi uliczkami starego Grodna, aż ku centrum, gdzie ostatnim punktem zwiedzania była bazylika św. Franciszka Ksawerego, z cudownym obrazem Matki Boskiej Śnieżnej.
Stamtąd, z przygodami, trolejbusami udaliśmy się do hoteli „Turist” na zasłużony odpoczynek.
Grodno to piękne miast. I jest bardzo strzeżone przez miejscową policję

Strona zrealizaowana w ramach projektu