Edukacja
    i integracja

ŚWIADOMI I AKTYWNI - SENIORZY POWIATU DĘBICKIEGO - dzień czwarty objazdu naukowego - GRODNO, WILNO, KOWNO, TROKI

I nastała niedziela, czas pożegnania z gościnną i piękną Litwą. Ale…. zanim wybraliśmy się w drogę powrotną, jeszcze kilka punktów programu objazdu na nas czekało. I to nie byle jakich.
Spakowani już do drogi opuściliśmy progi hotelu Panorama, aby udać się na godz.8.30 na polską mszę świętą w kościele św. Piotra i Pawła na Antokolu. Kościół swym wystrojem na wszystkich zrobił ogromne wrażenie, a oprawa mszy św. Sprawiła, że mieliśmy łzy w oczach. Szczególnie wizytę tę przeżywał nasz pan Kazimierz, który w dzieciństwie był tutaj właśnie ministrantem, była to jego rodzinna parafia.
Z kościoła udaliśmy się na cmentarz na Rossie. Drogę wypełniła prelekcja na temat jednego z najsłynniejszych Polaków pochodzących z Wilna – Józefa Piłsudskiego. Trudno się dziwić, skoro jechaliśmy na grób jego matki oraz jednocześnie miejsce gdzie złożono jego serce.
„Matka i serce syna” – taki napis na grobie mówi wszystko. I tonie w morzu kwiatów biało-czerwonych.
Słońce tym razem nam dopisywało i troszkę ogrzewało chłodne powietrze, pozwalając w ten niedzielny poranek na spacer po cmentarzu na Rossie i podziwianie tej wyjątkowej nekropolii, gdzie tyle jest śladów polskości.
Na koniec czekała na nas jeszcze wyjątkowa atrakcja. Wyjechaliśmy windą na wieżę telewizyjną, symbol nowoczesnego Wilna, aby z góry oglądać panoramę tego niezwykle pięknego miasta, skąpanego w zieleni. Przy kawie i lodach, w obrotowej kawiarni, przy pięknej pogodzie widoki wprost olśniewały. Wróciliśmy zachwyceni.
To był ostatni punkt naszego programu naszej wizyty na Litwie. Teraz czekała nas długa droga do domu.

Wróciliśmy w nocy. Zmęczeni, choć pełni wrażeń.
Wyjazdy takie przekazują mnóstwo wiedzy, tej powstałej ze zwiedzania jak i z prelekcji. Tym razem mieliśmy jeszcze to szczęście, że był z nami pan Kazimierz, Wilniuk, żywa lekcja historii, który swoja sprawnością, humorem i życzliwością ujął nas wszystkich.
Panie Kazimierzu, życzymy wielu jeszcze lat w zdrowiu oraz liczymy na kolejne wspólne wyjazdy.

Grupie Seniorów biorących udział w objeździe naukowym składamy gratulacje za wytrwałość i dzielne znoszenie zmiennej pogody.

Strona zrealizaowana w ramach projektu